(päivitetty 12.4.2024 klo 19.00)

 

Verkkokauppa www.villakeiju.fi

Rekisteröity osoitteeseen Asematie 1, 71800 Siilinjärvi

Y-tunnus 2273504-0

sähköposti: villakeijuinfo@gmail.com  p.044 745 1000

 

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. 

 

1.Tilaaja x tilaajan vastuu

-Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen

-Tilaajan vastuulla on huomioida, että värien nimikkeet ja kuvat ovat suuntaa-antavia. Villakeiju ei vastaa tietotekniikasta johtuvasta (värierot erilaisissa asetuksissa eri tietokonenäytöillä ym.) tuotekuvan informaation virheellisyydestä ja siitä johtuvista asiakaspalautusten todellisista toimituskustannuksista. Asiakkaan vastuulla on etukäteen ottaa yhteyttä sähköpostilla ja tarkistaa mikäli jokin lisätieto on tarpeen tuotteen tilauspäätöksen tekemisessä.

-Tilaajan vastuulla on että tilauksessa annettu osoite on oikein ja mahdollinen paketin noutopiste on valittu oikein, jotta paketti toimitetaan oikeaan paikkaan. Mikäli asiakkaan tilauksessaan antama osoite on väärin kirjoitettu tai valittu väärä paketin noutopiste, asiakas vastaa kustannuksista, jotka syntyvät mahdollisesta uudelleen lähetyksestä tai muutoksen tekemisestä kesken kuljetuksen. Mikäli paketin toimitus valittuun noutopisteeseen ei onnistu, rahtifirmoilla on oikeus toimittaa paketti toiseen noutopisteeseen.

-Tilaajan vastuulla on antaa toimiva sähköpostiosoite oikeinkirjoitettuna sekä tarkastaa sähköpostistaan myös roskapostikansio siltä varalta, että tilausvahvistus tai saapumisilmoitus suodattuu sinne. Tilaajan vastuulla on huolehtia myös siitä, että sähköpostissa ja kännykän viestimuistissa on tilaa saapumisviestien vastaanottamiseen. Mikäli pakettia ei lunasteta, paketti palautuu automaattisesti meille takaisin. Asiakas vastaa lunastamattoman paketin todellisista palautumis- ja uudelleenlähetyskuluista. Lunastamatta jättäminen ei ole sama kuin tilauksen peruuttaminen ja palauttaminen.

-Tilaajan vastuulla on antaa puhelinnumero oikein kirjoitettuna. Villakeiju ei vastaa tilanteista joissa asiakas on kirjoittanut vahingossa puhelinnumeron väärin ja esim. Postin Oma posti-sovellus ohjaa paketin puhelinnumeron perusteella sen mukaan kenen puhelinnumero tilaukseen on annettu.

-Tilaajan tulee huolehtia, että hakee paketin Postin tai Matkahuollon toimipisteestä saapumisviestissä ilmoitettuun päivään mennessä. 

 

2. Tilaaminen

-Tilaukset tehdään verkkokaupan kautta. Emme käsittele sähköpostilla/tekstiviestillä/soittamalla saapuneita tilauksia. Mikäli tilauksestasi unohtui jokin tuote, tuote voidaan vielä lisätä tilaukseen jos tilausta ei ollut vielä ehditty pakata/lähettää ja jos ehdimme yhdessä sopia lisäämisestä. 

-Tuotteet lisätään ostoskoriin klikkaamalla halutun tuotteen kohdalla ”lisää koriin” painiketta. Tuotteiden määrää voi muuttaa ostoskorinäkymässä. Ostoskori näkyy sivun oikeassa yläkulmassa. Kun olet valinnut haluamasi tuotteet, klikkaa ostoskorinäkymän alalaidasta  painiketta ”Kassalle”, muuta tarvittaessa tuotteiden määriä, kirjoita yhteystietosi huolella ja  valitse toimitus- ja maksutavat. Verkkokauppa näyttää toimitustapojen valikossa automaattisesti kyseisen tilauksen tuotteille mahdolliset toimitustavat, joista voi valita. Mikäli asiakkaan valitsema noutopiste on täynnä tai paketti liian iso toimipisteeseen, kuljettaa Matkahuolto ja Posti paketin johonkin muuhun vapaana olevaan noutopisteeseen. 

 

3. Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen verkkokaupasta lähtee sähköpostiisi automaattinen tilausvahvistus muutaman minuutin sisällä. Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että tilauksessa annettu sähköpostiosoite on oikein kirjoitettu ja sähköpostissa on tilaa viestin vastaanottamiseen. Mikäli tilausvahvistusviestiä ei kuulu 5min sisällä tilauksen teosta, tarkistathan sähköpostin roskapostikansion. Mikäli tilausvahvistusviestiä ei löydy sieltäkään, otathan meihin yhteyttä sähköpostilla villakeijuinfo@gmail.com.

 

4. Maksaminen ja maksutavat

Maksut tapahtuvat turvallisesti Visma Payn tai Klarnan kautta. 

-VISMA PAY  l

(asiakkaan ja Bamboran välinen sopimus maksun suorittamisesta)

Visma Pay-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

(Visma Pay maksut ovat täysin asiakkaan ja ko.maksupalveluyritysten välisiä. Alimmaisena lisätietoa molemmista (kohta 12).

-KLARNA

(asiakkaan ja Klarnan välinen sopimus maksun suorittamisesta. Luet tarkemmat tiedot Klarnan ehdoista.)

-Maksa myöhemmin (Klarnalla saat 30 päivää kulutonta ja korotonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Tämä tarkoittaa, että vastaanotat tuotteen ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä.

-Pilko maksut (Maksun voi pilkkoa jopa 36kk eriin. Ehdot ja kulut näet kassalla. Klarna arvioi asiakkaan luottokelpoisuuden.

 

 5.Turvallisuus

Villakeiju ei koskaan lähettele asiakkaille maksupyyntöjä erikseen. Ainoastaan verkkokauppatilauksen yhteydessä välittömästi muodostuvat laskut ovat tarkoituksenmukaisia ja tiedot ilmestyvät tilauksentekohetkellä. Myöskään Villakeijun lähettämistä paketeista ei tule rahtifirmoilta viestejä lisämaksuista, koska Villakeiju hoitaa kaikki rahtimaksut rahtifirmalle jo pakettia lähetettäessä.

 

6.Tilauksen käsittely- ja toimitusaika

Tilaukset käsitellään ja saatetaan toimitukseen pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän sisällä maksusta, mutta lomien, kampanjoiden, messujen ym. aikana saattaa tilausten käsittelyajat hieman pidentyä. Ilmoitamme mahdollisen tilausruuhkan ”uutisena” verkkokaupassa sekä verkkokaupan Ajankohtaista-sivulla. Villakeiju on 2 työntekijän pienyritys. 

Mikäli tilaus sisältää yhdenkin ”tulossa, varaa” merkinnällä olevan tuotteen, tilaus jää odottamaan saapuvaa tuotetta. Mikäli tarvitset tilauksesi aiemmin, tilaa varaustuote erikseen ihan omana tilauksenaan

Matkahuollon ja Postin toimitusajat ovat nähtävillä Postin ja Matkahuollon sivuilla.

 

7.Toimitustavat ja -hinnat

 

Toimitustavat Suomessa   

1.Matkahuollon pakettitoimitus 5,50-15,90e koon/painon mukaan. Asiakkaan valitsema noutopiste saattaa muuttua mikäli paketti ei koon puolesta mahdu esim. automaattiin, tai noutopiste on täynnä, paketti voi ohjautua silloin toiseen noutopisteeseen)

2.Matkahuollon JAKOpaketti (aika sovittavissa) 12,90-24,90e koon/painon mukaan (kotijakopaketissa saat matkahuollolta tekstiviestin jossa ilmoitetaan vaihtoehtoisia aikoja jakelulle) 

3. Matkahuollon JAKOpaketti  ilman ajan sopimista 12,90-24,90 koon/painon mukaan (Matkahuolto jakaa paketin automaattisesti ilman erillistä ajan sopimista, ilman soittoa. )

4. Postin Pikkupaketti (koko alle A4, paksuus alle 3cm) 5,50e. Postin pakettitoimitus noutopisteisiin 7,90-16,90e koon/painon mukaan. Asiakkaan valitsema noutopiste saattaa muuttua mikäli paketti ei koon puolesta mahdu esim. automaattiin, tai noutopiste on täynnä, paketti voi ohjautua silloin toiseen noutopisteeseen)

5. Postin jakopaketti kotiin 12,90-24,90e koon/painon mukaan

6. Postin express paketti yrityksille 12,90-24,90e koon/painon mukaan

7. Siilinjärven alueella kotiovelle toimitus max5km Siilinjärven keskustasta 10,00e. 

8. Ilmainen toimitus yli 80euron tilauksissa Matkahuollon normaalina pakettina Manner-Suomessa. Toimituskulut jäävät automaattisesti laskusta pois.(ei koske toimitusluokkaa XXL )

 

8.Paketin noutaminen Postin tai Matkahuollon pisteistä/säilytysajat

-Saapumisviestissä ilmoitetaan montako päivää pakettia säilytetään ja milloin  säilytys päättyy.

-Tilaajan tulee huolehtia, että hakee paketin Postin tai Matkahuollon toimipisteestä saapumisviestissä ilmoitettuun päivään mennessä. 

 

9. Tilauksen peruuttaminen

-Tilaus voidaan peruuttaa ilman kuluja, mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää ja jos peruuttamisesta ollaan ehditty sopia yhdessä hyvissä ajoin. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus sähköpostilla villakeijuinfo@gmail.com vastaamalla tilausvahvistusviestiin ja kirjoittamalla selvästi, että kyseinen tilaus halutaan perua. Mikäli tilaus on ehditty jo lähettää, tilauksen peruutus muuttuu peruuttamisesta normaaliksi asiakaspalautukseksi, katso kohta Asiakaspalautus.

 

10.Asiakaspalautukset

-Sovithan palautuksista aina  etukäteen sähköpostilla villakeijuinfo@gmail.com. Sähköpostilla voit pyytää asiakaspalautuskaavakkeen. Palautusasioita ei hoideta soittamalla.

-Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus 14vrk tilauksen vastaanottamisesta. Asiakaspalautuskaavake tulee lähettää huolellisesti täytettynä sähköpostilla osoitteeseen villakeijuinfo@gmail.com 14vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Käsittelemme asiakaspalautuskaavakkeen ja ilmoitamme asiakaspalautuksen toimitusosoitteen tuotteesta ja tuotteiden määrästä riippuen.  Palautusohjeen ja –osoitteen lähettämisestä Villakeiju odottaa saapuvaa lähetystä 14vrk, jonka jälkeen saapuneita palautuksia ei enää käsitellä.

Palautamme rahan 14 vuorokauden kuluessa siitä kun palautus on saapunut meille asti. Lähetys on asiakkaan vastuulla niin kauan kunnes se saapuu meille. Asiakkaan on pystyttävä virallisesti todistamaan saattaneensa asiakaspalautus Postin tai Matkahuollon kuljetettavaksi. Otathan kuitin asiakaspalautuksesta ja säilytäthän sitä varmuuden varalta 1kk. 

Palautusoikeus koskee myyntikuntoisia, alkuperäispakkauksessaan olevia tuotteita. Palautusoikeus ei koske asiakkaalle erikseen tilattuja tuotteita ns.”tilaustuotteita”, asiakkaalle räätälöityjä, metreittäin mitattavia/myytäviä tuotteita (esim. osa kankaista/nauhoista).

Palautustoimituskustannukset ovat asiakkaan vastuulla, mikäli kyse ei ole väärästä tai viallisesta tuotteesta. Eli mikäli tuotteessa ei ole mitään vikaa tai haluat vaihtaa tuotteen tai palauttaa tuotteita, tilauksen palautus tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Asiakas vastaa palautustoimituskuluista ja siitä, että tuote on pakattu niin, että se kestää kuljetuksen ja saapuu ehjänä, myyntikuntoisena ja alkuperäistuotepakkauksessaan perille. Mikäli tuote ei ole alkuperäisessä myyntikunnossaan pakkauksineen sen saapuessa meille, pidätämme oikeuden vähentää palautettavasta summasta tavaran myyntikunnon alentumisen verran.

Huomioithan että meille ei voi lähettää kirjepostia, meillä ei ole postilaatikkoa. Asiakaspalautukset aina pakettina joko Matkahuolto-asiamies Siilinjärvi (Asematie 1) tai Posti Shell Siilinjärvi. Muista noutopisteistä emme nouda paketteja.

 

11.Pakkauksen/tuotteiden vioittuminen kuljetuksessa

Noutaessasi tuotteen Matkahuollon tai Postin noutopisteestä, tarkastathan paketin kunnon. Mikäli pakkaus tai tuote on vioittunut, pyydäthän jo noutohetkellä henkilökuntaa tekemään huomautuksen lähetyksen tietoihin. Sen jälkeen ota meihin yhteyttä sähköpostilla villakeijuinfo@gmail.com ja liitä mukaan kuva vahingoittuneesta tuotteesta.  Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti sähköpostilla villakeijuinfo@gmail.com.

 

12.a Visma Pay maksutavan tarkemmat tiedot

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta