Usein kysyttyä

Verkk0kaupan yleisimmät kysymykset

Kyllä voi. Lahjakortin voit ostaa joko myymälästämme tai voit tilata lahjakortin verkkokaupastamme ja valita sille sopivan toimitustavan. Mikäli haluat ostaa lahjaksi lahjakortin verkkokauppaan niin, että lahjansaaja käyttää sen verkkokaupassa, niin ilmoitathan siitä erikseen, niin teemme pyydöstä lahjakorttikoodin verkkokauppaan. Lahjakortit ovat voimassa 6kk. Lahjakortin voi myymälässä käyttää osissa. KIPA-Kirjakauppojen lahjakortit ovat myymäläkohtaisia.

Suurin osa verkkokaupan tuotteistamme on meillä myymälässä. Myymälätilamme on kuitenkin pieni, joten täydennämme aina varastosta lisää ja hetkellisesti jokin tuote voi olla myymälästä loppunut. Myös osa isokokoisista tuotteista esim. isoimmat taulupohjat ovat myymälässä yksittäin ja tuomme yksittäin lisää varastosta. Myymälässä on ajankohtaisen sesongin tuotteet ja muiden sesonkien tuotteet ovat ainoastaan verkkokaupan varastossa. Tuomme niitäkin sovitusti myymälään. Voit tehdä tilauksen myös verkkokaupasta ja noutaa tilauksen myymälästä. Mikäli tulet tietyn tuotteen takia, voit aina varmistaa myymäläsaatavuuden viestillä tai soittamalla.

KIPA-Kirjakauppojen kanta-asiakaskortit ja lahjakortit ovat myymäläkohtaisia, joten ne eivät käy toisen paikkakunnan myymälään.

Matkahuollon ja UPS:n pakettipisteitä koskevat kysymykset:

Meidän toimipisteessämme ei suoriteta pakettien seurantaa, vaan olemme ainoastaan lähetys- ja noutopiste. Voit itse seurata lähetystä seurantatunnuksella, jonka voit pyytää lähettäjältä. Mikäli paketin kulkuun liittyy jotain robleemia, olethan siitä yhteydessä suoraan valtakunnallisen Matkahuollon neuvontaan.

Matkahuollon paketin hakuun tarvisee mukaan vain 6-numeroisen noutokoodin. Paketin hakuun ei tarvitse valtakirjaa eikä henkilökorttia, poislukien henkilökohtaisesti luovutettavat lähetykset, joita ei voi kukaan hakea toisen puolesta ja noutoon tarvitaan myös henkilökortti.

Jos haet UPS:n pakettia toisen henkilön puolesta, varaa mukaan allekirjoitettu valtakirja, paketin seurantakoodi sekä oma henkilökorttisi.

Meillä on jonkin verran erikokoisia peruspahvilaatikoita, mutta ne eivät suoraan vastaa mitään pakettien standardi lähetyskokoja. Kuplamuovia on saatavilla satunnaisesti. Myös kirjelähetyskokoisia pahvikuoria löytyy A4 koossa ja satunnaisesti pienempiäkin kokoja sekä ruskeita rahtipusseja. Pakkausmateriaalit eivät ole meillä esillä, joten pyydä henkilökunnalta. Isoin pahvilaatikkokoko on 63x47x53, joka on ns. hevosensatulalaatikko. Lähetys on hyvä pakata jo kotona, koska meillä ei ole erikseen pakkaamistilaa. Kaikki erityistä varovaisuutta vaativat särkyvät esineet tulee pakata Matkahuollon valtakunnallisten ohjeiden mukaan.

30.9.2024 asti lähetys voidaan tehdä meillä tiskillä ja lähetyksen voi maksaa tiskille. 1.10. 2024 alkaen meiltä voi lähettää ainoastaan sellaiset paketit, joihin asiakas on ostanut kuljetuksen etukäteen Matkahuollon sivuilta tai käyttää valmista asiakaspalautuskoodia tai täysin valmiilla osoitekortilla olevat paketit. 1.10 2024 alkaen emme pysty enää tekemään lähetystä kassalla, eikä lähetystä pysty maksamaan kassalle. Nämä ovat valtakunnallisen Matkahuollon tekemiä muutoksia, jotka eivät ole meidän valintamme.

Toimipisteemme kautta ei pysty enää lähettämään aseita eikä patruunoita. Aseiden ja patruunoiden lähettämiseen löytyy Matkahuollon sivuilta tarkemmat ohjeet.

Isoimmat pakettikoot mitä toimipisteemme kautta voi lähettää ovat: L maxi pitkä, XL, XL maxi ja XL leveä. Löydät koko- ja hintatiedot Matkahuollon sivuilta. Toimipisteestämme voit lähettää max 30kg paketit. Tätä painavammat (30,1-35kg) paketit valtakunnallinen Matkahuolto noutaa suoraan kotoasi ja vie perille. Samoin kokoluokka XXL Flex menee matkahuollon nouto-jakeluna. Rengassetit, polkupyörät ym. eivät kulje enää toimipisteemme kautta. Jos sukset ovat pakattuna alle 200cm pitkät, niin voit lähettää ne toimipisteestämme. Jos sukset ovat 200-230cm niin osta niille pakettikoko ”Suksipussi” jonka valtakunnallinen Matkahuolto noutaa kotoasi ja vie perille.

UPS lähettää itse saapumisviestit asiakkaille, joten toimipisteet eivät liity saapumisviesteihin. Voit kysellä tietoa suoraan UPS:ltä.

UPS:n paketeissa me emme suorita neuvontaa, vaan neuvoja voi kysyä suoraan UPS:ltä soittamalla tai muilla yhteystiedoilla mitä UPS:n valtakunnallisilta sivuilta löytyy. Meille tuodaan paketit täysin valmiiksi tehtyinä, valmiilla osoitekorteilla tai koodeilla ja asiakas vastaa siitä että paketeissa on kaikki tarvittava.